Top 10 trenduri în Social Media de analizat în 2020
Odată cu trecerea în anul 2020, regăsim schimbări în comportamentul consumatorului privind noile tehnologii și trenduri cu potențial disruptiv în social-media și în marketing. Analiza, înțelegerea și adaptarea la aceste tendințe au un rol fundamental în ceea ce privește strategia de afaceri, mediul digital câștigând tot mai mult teren.
2020-03-24 16:23:03Iată 10 trenduri în social-media de analizat in 2020:
1. Formatele video foarte scurte
S-a observat că majoritatea utilizarilor, în special a adolescenților au o durată de atenție din ce în ce mai scazută, motiv pentru care aplicațiile care livrează formate video scurte au devenit extrem de populare, un exemplu sugestiv fiind Tik-Tok.
Se înregistrează o creștere masivă a aplicațiilor de partajare a conținutului video dezvăluind implicarea consumatorilor în crearea de conținut și tipul de conținut pe care aceștia îl abordează.
O soluție pentru marketeri este transformarea reclamelor narative în videoclipuri de scurtă durată pentru a livra conținut cât mai personalizat și pentru a încuraja consumatorii să descopere și să se informeze. Reclamele de scurtă durată de pe Youtube vor ajunge să fie din ce în ce mai utilizate de către companii.
2. Chatbots
Chatbot va deveni o importantă parte a marketing-ului digital în 2020. Această tehnologie se bazează pe trimiterea de mesaje, în timp real, fără întreruperi, în sprijinul clienților sau vizitatorilor site-ului.
Chatbot are mai multe beneficii pentru site precum: îmbunatățește experiența utilizatorilor, oferă date statistice, lucrează 24/24, ajută optimizarea site-ului, distribuie conținut targetat, în funcție de căutările și interesele utilizatorilor.
Chatbots reprezintă o soluție nu doar pentru site-uri, multe afaceri aleg să utilizeze robotul pe rețele de socializare cum ar fi Facebook, Instagram sau Twiter.
3. Facebook pay
Una dintre schimbările de mare impact în 2020 este Facebook pay, un sistem de plată ce încorporează aplicațiile Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp. Acestă noutate permite utilizatorilor să poată plăti direct prin intermediul Facebook, astfel achiziționarea de obiecte vestimentare, cărți sau chiar electronice din cadrul Marketplace va deveni mult mai ușoară.
În acest mod, brand-urile care au investit în imagine prin intermediul social-media vor avea parte de câștiguri augmentate datorită puterii pe care serviciul îl va dobândi pe piață. Totodată, prin intermediul Facebook pay, utilizatorii vor putea trimite bani sau dona în scopuri caritabile.
4. Dispariția like-urilor
Conținutul video câștigă din ce în ce mai mult teren în social-media, iar în prezent, brand-urile plătesc sume uriașe influencerilor pentru a le promova produsele.
Se așteaptă ca în 2020 Instagram să elimine like-urile, acest fapt ar împiedica măsurarea impactului direct pe care influencerii îl au în mediul online, like-urile reprezentând un indicator important al popularității în social-media.
Totodată, acest lucru ar putea încuraja brand-urile să investescă mai mult în Instagram Ads, deoarece, în acest mod, ar putea urmări un prețios indicator, ROAS (Return On Advertising Spending).
5. Influencer marketing
Influencer marketing reprezintă o modalitate prin care brand-urile își promovează produsele sau serviciile prin intermediul celebrităților sau a persoanelor cu un număr mare de urmăritori pe social-media.
Această metodă de marketing se bucură de un succes răsunător deoarece o mare parte din consumatori aleg să creadă opinia influencerilor pe care îi urmăresc, în detrimentul a ceea ce brand-urile spun despre sine. Se preconizează că influencer marketing va deveni una din principalele strategii de marketing prin intermediul social-media.
6. Experiența pe mobil
Tehnologia se află într-o continua creștere, iar utilizatorii aleg cu precădere să folosească dispozitivele mobile în detrimentul celor desktop.
În 2020 se așteaptă ca experiența pe mobil să depășească limitele, iar ca acest lucru să se poată realiza, marketerii ar trebui să implementeze, conform lui Sencer Kutlug, CEO-ul Client Solutions&Analytics Google Turcia, 4 lucruri esențiale:
- Să investească în tehnologii AMP ( Accelerated Mobile Pages) și PWA (Progresive Web Applications);
- Să adapteze experiența utilizatorilor la comportamentul consumatorului de cumpărare;
- Să utilizeze licitarea automatizată pentru maximizarea sumelor licitate, astfel eliminând eforturile și presupunerile care apar la setarea unor sume licitate;
- Să utilizeze tehnici avansate de măsurare pentru o mai bună cartografiere a navigării consumatorului.
7. Realitatea augmentată și cea virtuală
Realitatea augmentată a înregistrat o creștere colosală datorită aplicațiilor precum Snapchat, TikTok sau Instagram care au introdus filtrele care schimbă aspectul feței fiind foarte populare în rândul adolescenților.
Specialiștii în marketing folosesc această tehnologie pe platfomele online pentru promovarea produselor pe care le scot pe piață. De exemplu, Sephora, brand de cosmetice, folosește AR pentru a le oferi clienților oportunitatea de a încerca produsele înainte de a fi achiziționate.
Și industria VR înregistrază creșteri foarte mari, analiștii prezic o creștere de peste 200 de miliarde de dolari până în 2022. La momentul actual, Facebook a lansat serviciul de fotografie 360o și fotografiile 3D.
8. Story-urile pe social-media
Deși story-urile se află de ceva timp in trend, analiștii prevăd o creștere și mai mare a popularitații acestora.
Odată cu apariția aplicației Snapchat ce permite trimiterea de povești de maxim 10 minute, aplicațiile Instagram, Facebook și WhatsApp au adoptat această funcție, bucurându-se astăzi de miliarde de vizualizări zilnice.
Aceste informații de divertisment, fie că vorbim de povești de scurtă durată sau de postări video cu o durată mai lungă (Facebook Videos, IGTV), au o mare influență în rândul utilizatorilor, iar brand-urile pot comunica mai ușor cu publicul.
9. Exprimarea opiniilor
Identitatea brand-ului se formează atât prin acțiunile și produsele/serviciile companiei, cât și prin comunitatea/segmentul care interacționează cu aceasta, din acest motiv tot mai multe companii aleg sacrificarea unui segment al clienților lor pentru a empatiza cu segmentul pe care îl vizează în mod conștient.
Cu ajutorul social-media și a platformelor online, companiile încep să își exprime opinia despre anumite teme importante pentru comunitatea lor. Un exemplu sugestiv este cel al companiilor Netflix și Coca-Cola care au postat pe Facebook o imagine cu un mesaj care face trimitere la referendumul pentru redefinirea familiei, într-un mod ironic.
Se preconizează că această tendință se va dezvolta în următorii ani, brand-urile profitând de libertatea de exprimare în mediul online.
10. Pinterest lens
Pinterest vine cu schimbări semnificative în 2020, în ceea ce privește căutarea. Aplicația va încorpora lentile, un instrument de căutare vizuală prin care utilizatorii pot face o fotografie unui obiect iar astfel îl pot găsi, cumpăra online sau pot vizualiza produse similare.
Față de versiunea de test, această nouă versiune va putea să recunoască 2.5 miliarde de obiecte, printre care cele mai populare sunt cele de design interior și vestimentar.
Aceste obiecte care pot fi găsite cu ajutorul Pinterest lens sunt inspirate din cele mai populare 600 de milione de căutări pe aplicația mobilă.
Rezultatele campaniilor de Social Media Marketing sunt puternic influențate de alinierea într-o manieră creativă și originală cu trendurile curente, practicile verificate și interesele segmentului de utilizatori potențiali clienți. Echipa Idea Perpetua dispune de consultanți profesioniști care te pot asista în scalarea afacerii tale prin realizarea unei strategii SMM optime pentru domeniul în care activezi.
Despre autor:
Larisa Tufănoiu
Intern
Larisa urmează un program de BBA (Bachelor of Business Administration) în cadrul Universității din București. În cadrul Idea Perpetua, Larisa implementează proiecte de Consultanță în Antreprenoriat și Consultanță în Marketing Online. Totodată, Larisa urmarește atingerea obiectivelor clienților legate de creșterea vizibilității serviciilor acestora în mediul online, precum și sporirea notorietății de brand.