Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027. Contract nr. G2024-74535, SMIS 305095.
Proiectul CONNECT – Conectarea Oportunităților cu Noile Nevoi Educaționale prin Convergență Tehnologică este implementat în perioada 01.11.2024 – 31.10.2026 de Idea Perpetua SRL, în calitate de Beneficiar. Valoarea totală a proiectului este de 3.154.701,82 lei, din care 2.681.496,55 lei reprezintă cofinanțarea Uniunii Europene, 315.470,19 lei reprezintă cofinanțarea națională și 157.735,08 lei reprezintă cofinanțarea proprie a Beneficiarului. Acest website a fost pregătit de Idea Perpetua SRL și reflectă opinia autorilor. Acest website nu reprezintă poziția CE sau a Guvernului României, care nu poartă răspunderea modului în care informația conținută în acest website ar putea fi utilizată. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL.

 
 

Detalii suplimentare cu privire la beneficiari și la modalitatea de înscriere în grupul țintă se găsesc pe pagina proiectului:

connect.idea-perpetua.ro/studenti-beneficiari

 

 

Obiectiv general

Dezvoltarea și consolidarea competențelor necesare tranziției din mediul educațional în mediul profesional pentru minim 260 de studenți din sistemul de învățământ superior, cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani și domiciliul în regiunile mai puțin dezvoltate Nord-Est / Sud-Est / Sud-Muntenia / Sud-Vest Oltenia / Vest / Nord-Vest / Centru, de-a lungul perioadei de implementare a proiectului de 24 de luni.

 

Obiectiv specific 1

Conștientizarea cu privire la beneficiile dezvoltării personale și profesionale, dobândirii competențelor verzi, adaptării la tehnologiile disruptive și informarea, selectarea în grupul țintă, monitorizarea și motivarea a minim 260 de studenți din sistemul de învățământ superior, cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani și domiciliul în regiunile mai puțin dezvoltate Nord-Est / Sud-Est / Sud-Muntenia / Sud-Vest Oltenia / Vest / Nord-Vest / Centru, de-a lungul unei perioade de 24 de luni, în baza unui concept creativ și inovativ, a unei metodologii și a unui proces de selectare obiectiv, transparent, echidistant și nediscriminatoriu în vederea implicării active în activitățile proiectului și realizarea de analize constante de preluare feedback din partea studenților privind activitățile derulate.

Obiectiv specific 2

Dezvoltarea și consolidarea competențelor practice necesare tranziției din mediul educațional în mediul profesional pentru minim 260 de studenți din grupul țintă, de-a lungul unei perioade de 24 de luni, prin conectarea sustenabilă a mediului educațional cu mediul profesional în urma constituirii parteneriatelor cu instituții de învățământ superior și potențiali angajatori, organizarea și derularea de stagii de practică de specialitate optimizate pentru facilitarea inserției socio-profesionale, în condiții optime de acces la resurse educaționale, profesionale, tehnologice și digitale, în conformitate cu planul de învățământ universitar, organizarea și derularea de multiple competiții cu premii pe teme relevante, inclusiv teme de dezvoltare durabilă, pentru stimularea și maximizarea potențialului creativ, tehnic și profesional pentru studenții din grupul țintă.

Obiectiv specific 3

Dezvoltarea competențelor socio-emoționale, transversale și profesionale în corelare cu dinamica și nevoile pieței muncii și trendurile privind noile tehnologii pentru minim 260 de studenți din grupul țintă, de-a lungul unei perioade de 23 de luni, prin sprijinirea dezvoltării socio-emoționale a studenților în urma unui program de coaching, susținerea dezvoltării personale a studenților prin organizarea și derularea de workshopuri tip master-class pentru dezvoltarea de competențe tip „soft-skills”, facilitarea dezvoltării profesionale a studenților prin organizarea și derularea de workshopuri tehnice pentru dezvoltarea de competențe tip „hard-skills” pentru o integrare facilă pe piața muncii și creșterea rezilienței studenților la schimbările din mediul socio-economic.

 

Obiectiv specific 4

Dezvoltarea competențelor antreprenoriale sustenabile, competențelor digitale reziliente și competențelor de dezvoltare durabilă ale studenților din grupul țintă și activarea și dezvoltarea unei comunități virtuale de accelerare antreprenorială, networking și bune-practici destinată celor minim 260 de studenți din grupul țintă, de-a lungul unei perioade de 22 de luni, prin facilitarea conceptualizării de idei, soluții, modele de antreprenoriat social, inițiative de responsabilitate socială, proiecte de activare comunitară, sisteme de economie sustenabilă, programe educaționale creative, evenimente de networking și transfer de know-how, cu implicarea studenților din grupul țintă și stakeholderilor relevanți din comunitate și organizarea și implementarea unui program de traininguri de dezvoltare competențe antreprenoriale, digitale și de dezvoltare durabilă pentru studenții din grupul țintă, adaptate contextului socio-economic, tehnologic și climatic curent și viitor.

Obiectiv specific 5

Asigurarea unui context sustenabil pentru susținerea angajabilității pentru minim 260 de studenți din grupul țintă, de-a lungul unei perioade de 21 de luni prin facilitarea unui dialog constant între profesori, studenți, angajatori și antreprenori pentru adresarea nevoilor curente și viitoare ale pieței muncii în urma derulării de evenimente de think-tank tip dezbatere și video-podcast, facilitarea tranziției studenților din mediul educațional în mediul profesional utilizând analize, rezultate și bune-practici ale proiectului integrate în cadrul unei propuneri de politică publică printr-o abordare consultativă cu implicarea stakeholderilor relevanți.

 

Indicatori
 

Indicator de realizare

Studenți cu vârsta cuprinsă între 18-35 de ani din regiunile de dezvoltare Nord-Est / Sud-Est / Sud-Muntenia / Sud-Vest Oltenia / Vest / Nord-Vest / Centru: 260 de studenți

 

Indicator de rezultat

Participanți rămași în sistemul de educație sau care și-au îmbunătățit nivelul de educație, ca urmare a participării la activitățile proiectului: 240 de studenți

 

 

Activități

 
 

A1: Managementul proiectului

 

A1.1 Managementul general al proiectului: planificarea, organizarea, monitorizarea, verificarea, controlul și evaluarea proiectului (L1 – L24);

 

A1.2 Informarea, publicitatea, vizibilitatea proiectului și finanțatorului și alte activități administrative conexe necesare implementării optime a proiectului (L1– L24).

A2: Recrutarea și motivarea grupului țintă eligibil

 

A2.1 Derularea unei campanii de conștientizare a studenților cu privire la beneficiile dezvoltării personale și profesionale în contextul socio-economic, tehnologic și climatic curent și viitor (L1 – L3);

 

A2.2 Asigurare informare, selectare, monitorizare și motivare studenți în vederea implicării active în activitățile proiectului (L1 – L24).

A3: Constituirea de parteneriate sustenabile, organizarea și derularea de stagii de practică de specialitate pentru inserția socio-profesională a viitorilor absolvenți

 

A3.1 Realizarea de parteneriate cu instituții de învățământ superior și potențiali angajatori cu scopul conectării sustenabile a mediului educațional cu mediul profesional (L1 – L6);

 

A3.2 Organizarea și derularea de stagii de practică la parteneri de practică și potențiali angajatori pentru facilitarea inserției socio-profesionale a studenților (L1 – L24);

 

A3.3 Organizarea și derularea de competiții cu premii pentru studenți în vederea stimulării și maximizării potențialului creativ, tehnic și profesional în urma stagiului de practică (L7 – L24).

A4: Dezvoltarea competențelor socio-emoționale și tehnice ale studenților în corelare cu dinamica și nevoile pieței muncii și trendurile privind noile tehnologii

 

A4.1 Derularea unui program de coaching pentru sprijinirea dezvoltării personale și socio-emoționale a studenților (L2 – L24);

 

A4.2 Organizarea și derularea de workshopuri tip master-class de dezvoltare personală a studenților pe teme relevante pentru piața muncii (L2 – L13);

 

A4.3 Organizarea și derularea de workshopuri tehnice de dezvoltare profesională a studenților pe teme relevante pentru piața muncii cu accent pe noile tehnologii (L5 – L16).

A5: Dezvoltarea competențelor antreprenoriale, digitale și de dezvoltare durabilă ale studenților pentru adaptarea la contextul socio-economic, tehnologic și climatic curent și viitor

 

A5.1 Activarea și dezvoltarea unei comunități virtuale de accelerare antreprenorială, networking, diseminare, transfer și valorificare rezultate și bune-practici reziliente pentru studenți și stakeholderi (L3 – L14);

 

A5.2 Implementarea unui program de traininguri de dezvoltare competențe antreprenoriale, digitale și de dezvoltare durabilă pentru studenți în contextul socio-economic, tehnologic și climatic curent și viitor (L13 – L24).

A6: Susținerea angajabilității studenților prin asigurarea unui context sustenabil tranziției din sistemul de învățământ superior în mediul profesional

 

A6.1 Derularea de evenimente tip think-tank și video-podcast de dialog constant între profesori, studenți, angajatori și antreprenori pentru adresarea nevoilor curente și viitoare ale pieței muncii (L4 – L24);

 

A6.2 Dezvoltarea unei propuneri de politică publică pentru facilitarea tranziției studenților din mediul educațional în mediul profesional utilizând analize, rezultate și bune-practici ale proiectului (L22 – L24).

 

 

 

 

 

Rezultate

 
 

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A1.1 - Rezultat nr. 1 - Indici de rezultat

1 x Metodologie de management proiect și proceduri de lucru;

24 x Planificări lunare privind activitățile proiectului;

24 x Ședințe extinse de management;

8 x Rapoarte tehnice de progres depuse;

1 x Grafic cereri prefinanțare, plată, rambursare actualizat;

8 x Cereri de prefinanțare;

14 x Cereri de rambursare;

7 x Cereri de plată;

1 x Plan de achiziții actualizat.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A1.2 - Rezultat nr. 2 - Indici de rezultat

1 x Conferință de lansare a proiectului;

3 x Afișe A3 expuse la sediul proiectului;

3 x Roll-up-uri de prezentare a proiectului;

1 x Pop-up spider cu identitatea proiectului;

1 x Secțiune pe website-ul beneficiarului cu descrierea proiectului;

1 x Website de prezentare dedicat proiectului;

2 x Comunicate de presă publicate;

24 x Postări pe rețelele de socializare, inclusiv privind principiile orizontale și tema secundară;

Actualizări periodice website și conturi de socializare;

1 x Conferință de închidere a proiectului;

1 x Set de documente contabile ale proiectului;

1 x Arhivă a documentelor proiectului în format letric și electronic.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A2.1 - Rezultat nr. 3 - Indici de rezultat

1 x Campanie de conștientizare a studenților cu privire la beneficiile dezvoltării personale și profesionale în contextul socio-economic, tehnologic și climatic curent și viitor derulată;

260 x Studenți de la nivelul instituției de învățământ de unde se va selecta grupul țintă către care au fost diseminate materialele de conștientizare;

1 x Raport derulare campanie de conștientizare a studenților cu privire la beneficiile dezvoltării personale și profesionale în contextul socio-economic, tehnologic și climatic curent și viitor.

 

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A2.2 - Rezultat nr. 4 - Indici de rezultat

1 x Metodologie de informare, selectare, monitorizare și motivare grup țintă actualizată;

260 x Studenți care îndeplinesc condițiile de eligibilitate selectați în grupul țintă, intrați în operațiune și sprijiniți prin participarea la cel puțin o activitate relevantă;

260 x Studenți monitorizați de-a lungul implementării proiectului și motivați de a participa la activitățile proiectului.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A3.1 - Rezultat nr. 5 - Indici de rezultat

1 x Metodologie dezvoltare parteneriate instituționale;

18x Întâlniri cu potențiali parteneri în vederea dezvoltării de parteneriate instituționale sustenabile;

18 x Acorduri de parteneriat sustenabile încheiate cu instituții de învățământ superior și potențiali angajatori pentru organizarea și derularea de stagii de practică și sprijinirea inserției socio-profesionale.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A3.2 - Rezultat nr. 6 - Indici de rezultat

1 x Metodologie organizare și derulare stagii de practică;

260 x Studenți care beneficiază de sprijin prin participarea la stagiile de practică organizate prin intermediul proiectului;

240 x Studenți care finalizează cu succes programele de stagii de practică organizate prin intermediul proiectului.

 

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A3.3 - Rezultat nr. 7 - Indici de rezultat

1 x Metodologie de organizare și derulare competiții cu premii pentru studenți;

1 x Set de premii cu o valoare totală de 56.000 lei acordate studenților înscriși, evaluați și selectați în urma finalizării competițiilor cu premii;

1 x Tabără de vară cu workshop-uri și competiții cu premii organizată și derulată pentru 50 de participanți;

Alocarea a 25% din valoarea bugetului de premii pentru organizarea de competiții cu tematică relevantă pentru domeniul dezvoltării durabile și economiei verzi;

Multiple competiții cu premii organizate pe 3 niveluri de premiere Level 1, Level 2, Level 3.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A4.1 - Rezultat nr. 8 - Indici de rezultat

Metodologie organizare și derulare program de coaching;

Sesiuni de coaching de grup și coaching individual organizate și derulate;

260 x Studenți care beneficiază de sprijin prin participarea la sesiunile de coaching.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A4.2 - Rezultat nr. 9 - Indici de rezultat

1 x Metodologie organizare și derulare workshop-uri tip master-class de dezvoltare personală;

6 x Workshop-uri tip master-class de dezvoltare personală organizate și derulate;

90 x Studenți beneficiari ai workshop-urilor tip master-class de dezvoltare personală.

 

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A4.3 - Rezultat nr. 10 - Indici de rezultat

1 x Metodologie organizare și derulare workshopuri tehnice de dezvoltare profesională;

6 x Workshop-uri tehnice de dezvoltare profesională organizate și derulate;

90 x Studenți beneficiari ai workshop-urilor tehnice de dezvoltare profesională.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A5.1 - Rezultat nr. 11 - Indici de rezultat

1 x Aplicație digitală dezvoltată și publicată cu oferirea de acces către grupul țintă și alți stakeholderi utilizând standarde calitative de proiectare, design, securitate și dezvoltare software;

1 x Comunitate virtuală de accelerare antreprenorială, networking, diseminare, transfer și valorificare rezultate și bune practici activată și dezvoltată;

Actualizări constante ale comunității virtuale prin utilizarea funcționalităților aplicației digitale și interacțiunea dintre membrii comunității.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A5.2 - Rezultat nr. 12 - Indici de rezultat

1 x Metodologie implementare program traininguri de dezvoltare competențe antreprenoriale, digitale și de dezvoltare durabilă;

2 x Traininguri de dezvoltare competențe antreprenoriale organizate și derulate;

30 x Studenți beneficiari ai trainingurilor de dezvoltare competențe antreprenoriale;

2 x Traininguri de dezvoltare competențe digitale organizate și derulate;

30 x Studenți beneficiari ai trainingurilor de dezvoltare competențe digitale;

2 x Traininguri de dezvoltare competențe de dezvoltare durabilă organizate și derulate;

330 x Studenți beneficiari ai trainingurilor de dezvoltare competențe de dezvoltare durabilă.

 

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A6.1 - Rezultat nr. 13 - Indici de rezultat

1 x Metodologie organizare și derulare evenimente think-tank și video-podcast;

12 x Evenimente de think-tank organizate și derulate cu participarea studenților și a stakeholderilor;

6 x Materiale video-podcast realizate, publicate și diseminate către studenți și stakeholderi.

Workshop antreprenoriat | Accelerare start-up

A6.2 - Rezultat nr. 14 - Indici de rezultat

3 x Evenimente de consultare publică organizate și derulate cu implicarea stakeholderilor relevanți, inclusiv cu participarea studenților;

3 x Rapoarte de derulare evenimente de consultare publică;

1 x Propunere de politică publică pentru facilitarea tranziției studenților din mediul educațional realizată și diseminată.

 
 

 
 

Echipă

 

connect - idea perpetua - echipa - membru1.jpg

Daniel Neagoe

Manager de proiect

connect - idea perpetua - echipa - membru 2

Nicoleta Silvestru

Responsabil organizare stagii de practică

connect - idea perpetua - echipa - membru 9

Georgiana Pasăre

Responsabil financiar

connect - idea perpetua - echipa - membru 3

Monica Alexandru

Responsabil informare, selectare și motivare grup țintă 1

connect - idea perpetua - echipa - membru8

Gheorghița Nistor

Responsabil informare, selectare și motivare grup țintă 3

connect - idea perpetua - echipa - membru4-icon.jpg

Paula Negrea

Tutore de practică 1

connect - idea perpetua - echipa - membru7

Octavian Crivăț

Tutore de practică 2

connect - idea perpetua - echipa - membru 10

Laura Irimia

Tutore de practică 6

connect - idea perpetua - echipa - membru5

Paul Marinescu

Coach dezvoltare personală și socio-emoțională

connect - idea perpetua - echipa - membru4-icon.jpg

Theodora Popovici

Responsabil organizare program coaching

connect - idea perpetua - echipa - membru6

Dragoș Apostu

Trainer

connect - idea perpetua - echipa - membru 2

Nicoleta Silvestru

Responsabil dezvoltare parteneriate instituționale

 

 
 

Comunicate

 

 

Imagine Comunicat de presă

Comunicat de presă  Noiembrie 15, 2024

Conferință lansare proiect CONNECT

Vezi detalii

 

 

Imagine Comunicat de presă

Comunicat de presă  Noiembrie 11, 2024

Lansare proiect CONNECT

Vezi detalii

 

 

 

  

connect@idea-perpetua.com

 
 

0745 017 709

 
 

București, Splaiul Unirii 6, Bloc B3A, Etaj 4

 
 

 

Vezi detalii