Consumerism conștient
Consumerism conștient
Parte din categoria Dicționar tendințe
Consumerismul conștient este procesul de selecție de către consumator a produselor sau serviciilor cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător sau de boicotare acelora cu impact negativ. Consumatorul conștient este agentul economic care își bazează decizia de cumpărare pe impactul social, ecologic, politic, economic sau etic.
De exemplu, consumatorii conștienți din Spania vor fi mai predispuși spre a contracta serviciile firmei Repsol pentru necesarul de energie electrică al gospodăriei, ținând cont de strategia companiei pentru următorii 10 de ani de a trece 100% la energie regenerabilă. Un alt exemplu ar fi boicotarea produselor alimentare de export pentru a le susține pe cele autohtone, sau preferarea serviciilor și produselor Microsoft din cauza acțiunilor filantropice extinse ale companiei.
Multe companii au reușit să adapteze modelul de afacere acestui trend, obținând beneficii adăugate și chiar un nivel de vânzări mai ridicat. De exemplu, Wal-Mart susține în perioada Crăciunului cauzele sociale și invită colindători pentru a sta la intrarea în magazin. Mulți cumpărători sunt atrași de aceste activități de responsabilitate socială, oferind companiei Wal-Mart suport pe perioada sărbătorilor de iarnă.