Title Image

10 Tendinte in Webdesign pentru 2018

Website-urile sunt cartea noastra de vizita in mediul online. Sunt modalitatea prin care ne construim reputatia, stabilim legaturi cu publicul si transmitem mai departe valorile brandului nostru.

Principiile de baza sunt in continuare esteticul si functionalitatea.

De aceea, in 2018, vorbim in continuare despre adaptarea la mobil ca fiind aspectul prioritar. Adaptarea la mobil iti poate creste semnificativ rata de conversie, iar oamenii carora le oferi serviciile si produsele tale vor avea o experienta placuta pe site-ul tau.

#1 Interfata flat design

Interfata flat design este o interfata minimalista pentru telefonul tau. Defapt, orice smartphone existent are deja interfata Flat User Interafce Design (UI) care se mai foloseste si la site-uri, softuri si alte aplicatii.

Flat web design inseamna culori pline, elemente simple, grafica minimalista care lasa informatia sa fie pe primul loc. Este din ce in ce mai utilizat prin simplul fapt ca ajuta varianta mobile a site-ului tau sa fie cat mai simpla si cu texte cat mai aerisite datorita spatiilor albe dintre randuri.

Te ajuta la o incarcare rapida a site-ului , are o rata mare a engagement-ului si iti ofera valoare in SEO.

Imaginile simple si fonturile Sans-Serif  fac paginile usor de parcurs de cei care ajung la tine. De asemenea, iconitele sunt mai repede intelese de catre privitori, in detrimentul ilustratiilor greoaie.

#2 Continutul

Continutul este cel care face partea grea a design-ului oricarui site care doreste atat calitate cat si simplitate. Nu uita! Textele de pe site-ul tau trebuie sa fie despre clientii tai si ce beneficii pot avea folosind produsele si serviciile tale si cat mai putin despre tine.

Te ajuta la o incarcare rapida a site-ului , are o rata mare a engagement-ului si iti ofera valoare in SEO.

#3 GIF-urile

Animatiile joaca un rol important in crearea unui site web functional si eficient. Daca folosim un gif  sau o animatie relevanta putem face site-ul nostru usor de inteles si de navigat de catre utilizatori. GIF-urile si animatiile se afla in tendinte in 2018 asa ca putem sa ne folosim la maximum de ele pentru a atrage atentia utilizatorilor pe pagina noastra de web.

Puteti utiliza GIF-urile si animatiile pentru social media marketing, pentru postarile pe blog si pe alte interfete. Momentan, pe piata, exista destul de multe instrumente de creare GIF ce va vor ajuta sa va construiti un site web original si personalizat.

#4 Irregular grid layout

Cu ajutorul grid layout nu mai exista compromis atunci cand este vorba de text sau imagini in design-ul paginilor deoarece prin acest sistem de ghidaj toate elementele pot fii asezate discret in ordinea crearii. Grid Layout are si beneficiul de a uploada si redimensiona imaginile in toate variantele posibile (landscape, portrait, square).

Printre avantaje se numara si faptul ca este atractiv ochiului, iar pentru anul 2018 se preconizeaza utilizarea a cat mai mult spatiu si irregular grid layout pentru un design inovator.

Irregular Grid Layout ajuta ochiul uman sa poata urmari cu usurinta o pagina, fiind in acelasi timp incurajat sa petreaca cat mai mult timp pe site.

#5 Inteligenta artificiala

In anul 2018,  inteligenta artificiala este din ce in ce mai prezenta in viata noastra si mai nou: in site-urile noastre.

Adobe Sensei ne promite deja sa faca instrumentele AI (Artificial Intelligence) mai accesibile pentru dezvoltatorii web. Cu pasi mici, inteligenta articificiala isi va face loc in site-uri astfel incat multe task-uri vor fi automatizate.

Multe persoane considera ca, cel mai important element din inteligenta artificiala, va fi maximizarea ratei de conversie.

#6 Micro-interacţiuni

Micro-interactiunile se folosesc peste tot in mediul digital in ultimii ani, mai ales in 2018. Daca ai dat astazi Like pe Facebook sau pe Instagram o inima inseamna ca ai folosit micro-interactiuni.

Site-ul tau nu mai este de mult timp un produs, ci un mijloc prin care tu sa iti cresti vanzarile, iar navigarea intuitiva despre asta este.

Navigarea intuitiva este si despre a-i scuti pe utilizatori de eforturi si de a le comunica lucruri in cateva secunde.

#7 Culori vibrante și fonturi bold, mari

Foloseste fonturi bold, mari, dar si culori vibrante, dar foloseste-le cu masura! Acestea sunt folosite pentru a capta atentia utilizatorilor din primele secunde de cand au intrat pe site-ul tau. Au avantajul ca sunt usor de observat si transforma orice design in ceva interesant si creativ.

#8 Sticky elements menu

Sticky elements menu este un tip de meniu care se gaseste intr-un spatiu fix pe pagina de unde nu mai dispare, chiar daca tu navighezi pe pagina. Este accesibil pentru toti userii tai fara a mai fi nevoiti sa dea scroll, putand fii aplicat oricarui tip de meniu.

Designeri de web site-uri au inceput sa introduca acest fel de meniuri fixe din josul site-ului, pentru a te putea intoarce inapoi fara sa trebuiasca sa navighezi din nou in partea de sus. Funcționalitatea moderna este o nevoie care ramane obligatorie si partea de jos a ecranului este mai functionala din 2018!

#9 Cresterea numarului de elemente de marketing in site

Pe plan mondial mangerii au inceput sa inteleaga site-ul ca pe un instrument important prin care poti obtine succesul. Vom asista in 2018 la o crestere a numarului de elemente de marketing in site-uri.

Cateva exemple sunt: pop-up inteligent pe anumite pagini, pop-up care apare atunci cand vizitatorul paraseste site-ul, formular de abonare la newsletter cu legatura automata la un serviciu de e-mail marketing, sistem de abonare automata la articole..etc.

# 10 Povesti de impact

O alta tendinta in 2018 este prin transmiterea unei povesti de impact in centrul caruia se afla produsul sau serviciul tau. Website-ul de prezentare sau cel personal a devenit mai mult decat o gama de pixeli si coduri. Acum ai oportunitatea de a spune o poveste si de a o transmite persoanelor de interes pentru afacerea ta, ce pot empatiza cu tine si cu ce ai de spus.

Post a comment