Strategie

 

 

Va confruntati cu situatii dificile care ingreuneaza procesul decizional? Doriti sa realizati o schimbare de directie strategica dar nu aveti certitudinea unor efecte pozitive pentru organizatie? Doriti sa diminuati spre minim riscurile aferente deciziilor dvs strategice?

Ne-ar face o deosebita placere sa putem discuta despre modalitatile in care ne putem aduce contributia spre dezvoltarea si implementarea de strategii eficiente menite sa asigure organizatiei dvs avantajul competitiv, o pozitie favorabila in raport cu competitia, profitabilitate si maximizarea valorificarii oportunitatilor de afaceri.

Intr-un mediu de afaceri din ce in ce mai competitiv, apare necesitatea organizatiilor, indiferent de natura domeniului de activitate sau a dimensiunii, in a identifica si mentine sustenabil avantajul competitiv in raport cu competitia si de a-si fundamenta deciziile strategice pe analize concrete ale mediului intern si extern al companiei.

De-a lungul etapelor sale de elaborare, implementare si evaluare, strategia de afaceri trebuie sa reprezinte un raspuns coerent la provocarile mediului intern si extern al organizatiei, constand atat in planificare pentru viitor cat si experienta din trecut, mai exact un model de fundamentare al fluxului decizional in vederea asigurarii avantajului competitiv si a unei pozitii favorabile in mediul concurential. Strategia releva scopul, obiectivele, planurile, politicile si modelul de afaceri al unei organizatii, precum si natura contributiei economice si imateriale pe care aceasta o aduce stakeholderilor sai.

Expertiza si experienta echipei Idea Perpetua va stau la dispozitie in asistarea echipei dvs in ceea ce priveste dezvoltarea, implementarea, adaptarea si evaluarea strategiei de afaceri care se potriveste situatiei curente a companiei si a mediului concurential in care aceasta isi desfasoara activitatea in vederea obtinerii si mentinerii pe termen lung a avantajului competitiv si a profitabilitatii.

Dezvoltarea strategiei de afaceri urmeaza 3 etape:

1. Analiza Strategica

2. Directie Strategica

2. Planificare Strategica

Analiza strategica consta in analiza detaliata atat a mediului extern indepartat al organizatiei (macromediu) al mezomediului(competitia) cat si a mediului profund intern al acesteia(micromediu).

Directia strategica presupune elaborarea viziunii, misiunii si a valorilor corporative cu scopul de a oferi directie activitatilor organizatiei – numai impreuna aceste trei elemente confera directie organizatiei.

Planificarea strategica reprezinta procesul in care se stabilesc obiectivele organizatiei pe termen lung si se identifica strategia potrivita pentru realizarea acestor obiective. Este de asemenea o modalitate de a organiza prezentul pe baza proiectiilor in viitor si de a realiza o harta care sa conduca organizatia de unde se afla in prezent catre ceea ce vrea sa devina in viitor. Planificarea strategica cuprinde in componenta sa scopul firmei, obiectivele strategice si optiunile strategice.

Implementarea strategiei presupune convertirea obiectivelor in tactici. Tacticile reprezinta obiective pe termen scurt(sub 1 an) impreuna cu seturile de actiuni aferente. Tacticile nu reprezinta doar o detaliere a strategiei ci si o adaptare a acesteia la schimbarile din mediul de afaceri, neputand exista un sistem eficient fara componenta ambelor elemente: strategie si tactici.Pe langa actiuni, tacticile contin in componenta lor alte cateva elemente precum tinta, programarea executiei si rezultatul anticipat.

Evaluarea strategiei presupune masurarea discrepantelor dintre ce s-a stabilit si ce s-a realizat analizand rezultatele din punct de vedere cantitativ si calitativ. Prin intermediul evaluarii strategiei, se poate verifica daca obiectivele strategice au fost indeplinite, modul de implementare al strategiei precum si gradul de adaptare al acesteia la schimbarile din mediul de afaceri.

Alegerea strategiei potrivite pentru o organizatie presupune corelarea unor aspecte referitoare la fezabilitate, resurse si riscuri care impreuna cu o analiza eficienta a mediului intern si extern ofera posibilitatea identificarii celei mai adecvate strategii dintre alternativele strategice.

Cateva date statistice privind strategia de afaceri:


70%

Dezvoltarea Strategiei

70% dintre executivi nu isi aliniaza strategia la obiectivele strategice
63%

Comunicarea Strategiei

63% din cei implicati in implementarea strategiei nu primesc informatii privind ceea ce se asteapta de la acestia.
80%

Implementarea strategiei

80% din cele mai eficace strategii de afaceri nu isi ating obiectivele ca urmare a implementarii defectuoase



90%Competente Strategice

90% dintre liderii organizatiilor nu poseda competente strategice solide

65%Implementarea strategiei

65% dintre organizatii nu isi aliniaza procesele la strategie si obiectivele strategice

1%Discutarea Strategiei

Executivii companiilor obisnuite aloca in medie doar 1% din timpul de lucru pentru discutarea strategiei.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

70 %

70% din timpul de lucru al executivilor din Top 500 este dedicat dezvoltarii si ajustarii strategiei


Echipa Idea Perpetua va sta la dispozitie pentru discutii preliminare fara costuri financiare referitoare la situatiile dificile pe care le intampinati in elaborarea, implementarea sau evaluarea strategiei organizatiei dvs, indiferent ca este vorba de strategia afaceri/competitiva, functionala sau operationala.

Contact