Competitive Intelligence

 

 

Doriti informatii referitoare la competitori, clienti sau alti stakeholderi ai organizatiei dvs care sa sustina procesul dvs decizional? Doriti sa fiti la curent cu miscarile strategice ce se pregatesc in sectorul dvs de activitate? Doriti sa puteti identifica amenintarile si oportunitatile in timp util?

Echipa Idea Perpetua va pune la dispozitie experienta si expertiza nostra in domeniu pentru ca organizatia dvs sa beneficieze de informatii concrete despre competitie, clienti sau ceilalti stakeholderi intr-un mod care respecta codul etic si normele legale.

Pentru a adopta deciziile care conduc compania spre succes, managerii si executivii au nevoie de informatii. Aproape 90% din aceste informatii sunt informatii accesibile public datorita institutiilor publice, mediului online si mass-mediei. Restul de 10% sunt informatii deosebit de importante si sensibile care nu pot fi accesate in cele mai multe cazuri.

Competitive Intelligence se refera la procesul de colectare, analiza, interpretare si prezentare de informatii din mediul extern al unei organizatii cu privire la stakeholderii cheie, oportunitatile si amenintarile iminente in vederea sustinerii procesului decizional de adaptare la schimbarile din mediul de afaceri al organizatiei.

Trebuie de asemenea clarificat ceea ce nu reprezinta Competitive Intelligence:

1. Competitive Intelligence nu este spionaj economic

2. Competitive Intelligence nu este software

3. Competitive Intelligence nu este un glob de cristal

Relatia dintre date, informatii si cunostinte poate fi reprezentata intr-o forma ierarhic piramidala avand la baza piramidei datele – stimuli, simboluri, semnale scoase din context care nu prezinta utilitate decat in momentul in care sunt incadrate intr-un anumit context, moment in care migreaza catre treapta urmatoare a piramidei, devenind informatii.

In momentul in care informatiile sunt combinate cu experienta iar mecanismele si modelele din spatele informatiilor sunt pe deplin intelese, acestea devin cunostinte sau know-how. In varful piramidei se afla intelepciunea sau know-why care rezida in capacitatea de a aplica cunostintele intr-o maniera eficienta ce impune prezenta valorii adaugate si a capacitatii de a cunoaste motivul pentru care o decizie este corecta sau gresita.

Investitiile in Competitive Intelligence trebuie sa tine cont de urmatoarele 7 intrebari: Ce trebuie sa stim? Ce stim deja? De ce trebuie sa stim? Cand trebuie sa stim? Ce actiuni vom lua atunci cand vom stii? Ce ne va costa obtinerea informatiei? Ce ne va costa daca nu vom obtine informatia?

Competitive Intelligence este un proces proactiv de analiza a informatiilor ce are ca scop fundamentarea deciziilor tactice si strategice inaintea competitorilor, cresterea competitivitatii organizatiei in raport cu competitorii si identificarea miscarilor strategice si tactice ale acestora. Este cunoscut faptul ca 90% dintre companiile Fortune 500 practica Competitive Intelligence ca modalitate de benchmarking al competitiei si fundamentare al deciziilor.

Competitive Intelligence presupune 6 etape majore:

1. Planificare si Directie

2. Colectare si Selectie

3. Procesare si Stocare

4. Analiza si Raportare

5. Diseminare si Livrare

6. Fundamentarea deciziilor

La momentul actual, organizatiile bazate pe cunostinte realizeaza importanta si utilitatea deosebita a proceselor de Competitive Intelligence pentru sustenabilitatea si profitabilitatea unei companii, motiv pentru care investesc din ce in ce mai mult in a obtine informatii utile inaintea celorlalti competitori si a realiza benchmarking pe sectorul de afaceri in care compania isi desfasoara activitatea.

Cateva date statistice privind Competitive Intelligence:


10%

Informatii Inaccesibile

10% din informatii sunt informatii deosebit de importante si sensibile, greu accesibile sau inaccesibile in cele mai multe cazuri.
90%

Informatii Accesibile

90% din informatiile relevante pentru o organizatie, sunt informatii publice prin mass media, internet sau institutii publice
90%

Competitive Intelligence

90% din companiile din Fortune 500 utilizeaza diferite forme de Competitive Intelligence pentru Benchmarking si decizii strategice



20%Dezvoltare

Companiile ce utilizeaza CI inregistreaza cresteri financiare si non-financiare de aproximativ 20%

60%Companiile medii

60% din companiile medii utilizeaza diferite forme de Competitive Intelligence.

82%Companiile mari

82% din companiile mari poseda un sistem organizat de Competitive Intelligence


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

70 %

70% din informatiile necesare unei companii despre competitie se afla in posesia angajatilor.


Echipa Idea Perpetua va sta la dispozitie pentru discutii preliminare fara costuri financiare referitoare la beneficiile si valoarea adaugata pe care le puteti obtine in urma proceselor de Competitive Intelligence, dar si modalitati de protejare impotriva proceselor de Competitive Intelligence si Spionaj Economic ale competitorilor dvs, oferind confidentialitate deplina.

Contact